چگونه عمر درب های اتوماتیک خود را افزایش دهیم؟ و نحوه عملکرد درب اتوماتیک به چه صورت است؟

چگونه عمر درب های اتوماتیک خود را افزایش دهیم؟ و نحوه عملکرد درب اتوماتیک به چه صورت است؟

از نیاز به تعمیرات پرهزینه شما می توانید با انجام تعمیرات معمول و انجام چند اقدام آسان تضمین کنید که درب های اتوماتیک شما برای سالیان متمادی به هدف خود عمل خواهند کرد. این به شما امکان می دهد عملکرد و ایمنی درها را در بالاترین سطح ممکن حفظ کنید. در پاراگراف‌های بعدی، توصیه‌های مفید و اندیشه‌های روشنگر را در مورد چگونگی دستیابی به این هدف ارائه خواهیم کرد.

درب های اتوماتیک دقیقا چیست و درب های اتوماتیک چگونه کار می کنند؟ یک ماشین الکترومکانیکی وزن درب را روی درب اتوماتیک حرکت می دهد.

 

یک ریزپردازنده یک موتور را کنترل می کند که آن را از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت می دهد. یک تسمه محرک یا بازوی اتصال این موتور (معمولاً بالای سر) را به در می‌پیوندد.

 

اکثر درب های اتوماتیک دارای پشتیبان باتری، سنسورهای نیرو و سیستم های ضد برخورد و همچنین سنسورهای حضور و رادارهای IR فعال با حرکت هستند.

 

درب های اتوماتیک بیش از یک قرن است که وجود داشته اند و در ابتدا به عنوان جایگزینی برای درب های دستی طراحی شده اند که برای باز و بسته شدن نیاز به کمک دارند. اولین درب‌های اتوماتیک از هیدرولیک‌هایی استفاده می‌کردند که با نیروی آب یا فشار هوا کار می‌کردند تا درب را با قدرت کافی باز کند که وقتی کسی به آن فشار می‌داد باز نشود. این طراحی مشکل ساز بود زیرا هرکسی که خیلی نزدیک می شد به درها ضربه می خورد و باعث آسیب احتمالی می شد.

 

خوشبختانه، فناوری های مدرن امروزی فوق العاده ایمن هستند.

 

درب های اتوماتیک به صورت خودکار عمل می کنند. این درها به موتورهای الکتریکی و سنسورها برای شناسایی زمانی که شخصی به آنها نزدیک می شود متکی هستند. یک حسگر به شکل یک پرتو مادون قرمز قبل از اینکه به صورت دستی در را باز کند، زمانی که شخصی به در نزدیک است، تشخیص می دهد.

 

سنسورهای ایمنی

سنسور هایی برای تشخیص و اسکن مناطقی که افراد یا اشیاء ممکن است وارد شوند، که ممکن است یک خطر بالقوه باشد، در اطراف اپراتور درب اتوماتیک قرار داده شده است.

 

به عنوان مثال – “حسگرهای ایمنی فضای داخلی” در یک سیستم درب اتوماتیک چرخشی به پایین و در عرض لت درب نگاه می کنند. اگر حسگر هنگام باز شدن فردی را در آن مکان تشخیص دهد، به ریزپردازنده اطلاع می دهد که کار درب را متوقف کند.